صفحه اصلي > اخبار > اخبار دانشگاه 
 


>دکتر آقاجانی: تحقق بسته های تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشکی به همکاری اعضای هیات علمی نیازمندیم

دکتر آقاجانی: تحقق بسته های تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشکی به همکاری اعضای هیات علمی نیازمندیم

نخستین نشست هم اندیشی روسا و معاونین آموزشی مراکز پزشکی آموزشی و درمانی دانشگاه با محوریت بسته های دوازده گانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی با تاکید برموضوع "بیمار محوری" درمراکز؛ باحضور دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه، دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه، رئیس و معاونین آموزشی دانشکده پزشکی، روسا و معاونین آموزشی مراکز پزشکی، اعضای شورای عالی تحول دانشگاه و مشاورین و مدیران حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، روز یکشنبه پنجم آذرماه در سالن شهید بهشتی دانشگاه برگزار شد. 
دکتر آقاجانی رییس دانشگاه دراین نشست با تاکید بر برنامه ریزی های لازم جهت تحقق بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی گفت: جهت تحقق بسته ها به همکاری تمام اعضای محترم هیات علمی نیازمندیم.
رییس دانشگاه درخصوص اعتبارات آموزشی دانشگاه تصریح کرد: اعتبارات سیستم آموزشی دانشگاه از سیستم درمانی جدا نیست و مراکز باید به سمتی حرکت کنند که به خودکفایی مالی برسند. همچنین مقالات دانشجویی نیز باید همگام با سیاست های مراکز و در راستای اهداف آموزشی مراکز تهیه و تدوین شود. 
دکتر آقاجانی با تاکید بر فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی در مراکز گفت: برای ارتقای اعضای هیات علمی در هیات ممیزه کسب حداقل امتیاز آموزشی ضروری است. 
وی درخصوص موضوع بیمارمحوری در مراکز آموزشی تاکید کرد: مراکز باید سیاست های آموزشی خود را برمبنای رضایت بیماران 
طرح ریزی نمایند به گونه ای که هر بیمار" اتند" خود را بشناسد. همچنین گروه های آموزشی باید در مراکزی که بیشترین فضای آموزشی را دارند، متمرکز شوند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درپایان خاطرنشان کرد: اصولا بحث آموزش، توزیع نیروی های هیات علمی، حضور گروه های آموزشی و آموزش دانشجویان باید بر اساس مراجعات مردم و نیاز ایشان به خدمات درمانی باشد. 
دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست اظهار داشت: بیمارستان محلی است که در راس امور آن رییس بیمارستان قرار دارد و مسئولیت تمامی امور به عهده ریاست مرکز می باشد. از این جهت الزوم حضور و پاسخگویی روسای مراکز در تمامی زمینه های آموزشی، درمانی، بالینی و توسعه احساس می شود. 
معاون آموزشی دانشگاه درادامه درخصوص تحقق بسته های دوازده گانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: حدود 10سال پیش کلیت و مقدمات اولیه بسته های تحول و نوآوری درآموزش علوم پزشکی وبحث آمایش سرزمینی فراهم شد و آخرین ویرایش این بسته ها در آبان سال 1396 انجام و به تمامی دانشگاه های کشور ابلاغ شد. 
وی در ادامه افزود: بسته های تحول در آموزش علوم پزشکی در قالب 12 بسته خلاصه شده است و اهداف خاصی را تعقیب می کنند و دانشگاه و آموزش باید جهت تحقق اهداف برنامه ریزی داشته باشند، زیرا رتبه بندی هایی که در سطح ملی انجام می شود براساس میزان تحقق بسته های تحول در آموزش خواهد بود و حتی اعتباراتی که در اختیار دانشگاه ها قرار خواهد گرفت براساس میزان پیشرفت بسته ها خواهد بود. از این جهت آشنایی روسا و معاونین آموزشی با موضوعات بسته های تحول الزامی است. 
دکتر ضیایی درخصوص موضوع بیمار محوری در مراکز پزشکی با تاکید بر حقوق بیماران بویژه در بیمارستان های آموزشی خاطرنشان کرد: بیماری که به مرکز آموزشی مراجعه می کند تمام زندگی خود را دراختیار مرکز قرار می دهد و باید بهترین خدمات درمانی را دریافت نماید. دانشگاه با داشتن حدود 1400 عضو هیات علمی خود باید در بخش های آموزش، تولید دانش، درمان و مدیریت دانشجو فعالیت چشمگیری داشته باشد. 
دربخش دیگری از نشست مذکور دکتر یزدانی رئیس دانشکده آموزش علوم پزشکی دررابطه با اهداف، محورهای مورد تاکید بسته های دوازده گانه، مفهوم سازی هریک از بسته و نحوه تحقق بسته ها توضیحات لازم را ارایه کرد.