پنج شنبه ٣٠ شهريور ١٣٩٦ - 
1 2
 
شهادت مظلومانه حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) را تسلیت عرض می نماییم
منو اصلی
صفحه اصلي > آموزش روابط عمومی 
 
 

آشنایی با روابط عمــومی    
 
 
  روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند ، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد.

مدیریت روابط عمومی

روابط عمومی  یکی از واحدهای تابعه حوزه ریاست بوده و زیر نظر مستقیم ریاست دانشگاه انجام وظیفه می نموده است.

 
در این مدیریت، کیفیت و کمیت رابطه سازمان با دیگران و نیز افکار عمومی جامعه، با در نظرگرفتن یک اصل اساسی که دانشگاه و افراد آن برای رسیدن به اهداف خود، نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم هستند، از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. در این راستا، روابط عمومی دانشگاه ضمن رعایت منشور اخلاقی خویش که در آن اعتقاد به کرامت انسانها و تکریم مخاطبین دانشگاه، اعتقاد به حق مردم جهت کسب اطلاع از وضعیت و اقدامات دانشگاه، سهیم کردن افراد در تصمیم سازی و اجرای برنامه های درون و برون دانشگاهی و رعایت اصول اخلاق حرفه ای با تاکید بر موازین شرع مقدس اسلام در برخورد با مخاطبین، خود را ملزم به تحقق اهداف سازمانی خویش مطابق ذیل نموده است:
 
 

•بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش­هاي علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان؛
•مشورت و ارائه خدمات لازم به منظور برقراری و گسترش امور ارتباطی واحد های تابعه  با مخاطبان؛                           

• فراهم نمودن زمینه همکاری با رسانه­هاي ارتباط جمعی برای ارتباط مستمر با مسئولان، در جهت ارائه دیدگاه­ها، رویدادها، برنامه ها و انعکاس آن برای اطلاع عموم؛
• جلب همکاری و همراهی جامعه در مسیر تحقق اهداف قانونی و تلاش در جهت فراهم آوردن موجبات رشد فضائل اخلاقی کارگزاران و کارکنان در مسیر خدمت به مردم؛
• سهیم سازی مردم و مخاطبان سازمان در تصمیم سازی و اجرای برنامه­هاي درون سازمانی و  برون سازمانی؛
•تلاش در جهت سوق دادن قوانین، امکانات و توانمندیهای سازمان به سمت نیازهای واقعی مخاطبان.؛
•رعایت اصول اخلاق حرفه­اي و تأکید بر موازین شرع مقدس اسلام در برخورد با مخاطبان­؛
•تلاش در جهت ایجاد تفاهم متقابل بین مدیریت و پرسنل، از طریق گفتمان متقابل و ترویج شیوه­هاي ارتباطی بین پرسنل و مدیریت.
• اطلاع رسانی و اطلاع­یابی و گزارش­دهی جریان امور، رخدادها و فعالیتها به مخاطبان درون سازمانی و عموم مردم، در راستای این نکته که دانستن و آگاهی حق طبیعی همگان است.

  آموزش های موضوعی روابط عمومی:

آموزش خبر نویسی صحیح ، نکات مهم ، ارزش خبری و  مقدمات برگزاری مراسم بصورت فایل های تصویری:

  پروتکل برگزاری مراسم     ساخت ایمیل     7خصوصیت خبر با ارزش      نکات مهم خبرنویسی 

 

 

آموزش کلیات روابط عمومی:

روابط عمومی / دکتر حسین امامی

دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

دانلود قسمت سوم

دانلود قسمت چهارم

دانلود قسمت پنجم

دانلود قسمت ششم

دانلود قسمت هفتم

 -   ارتباط مؤثر در روابط عمومی الکترونیک / دکتر حسین امامی

دانلود فایل بصورت پاورپوینت

 

-   خبرنامه الکترونیک- دکتر حمید ضیایی پرور

دانلود فایل یصورت پاورپوینت

 

 -  الزامات راه اندازی وب سایت / مهندس امیر رضا قویدل

 دانلود فایل بصورت پاورپوینت

 

-  روابط عمومی / آقای روغنی ها

دانلود بصورت پاورپوینت

 

پیوندهای مهم
پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دولت

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
 
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی
شهید بهشــتی
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی

تلفن : 23871 - 021
پست الکترونیک : info@sbmu.ac.ir