يکشنبه ٠٢ مهر ١٣٩٦ - 

1 2
 
منو اصلی
صفحه اصلي > سايرواحدهاوپشتیبانی > مددکاری  

واحد مددکاری :

مسئول مددکاری : آقای علی الطافی

 کلیاتی از شرح وظایف و نقش مددکاری در بیمارستان :

 1- مددکاری بعنوان کانون ارائه دهنده ی خدمات مورد نیاز بیماران ( نماینده حقوق بیمار )

1- شناسایی نیازها و پاسخ به نیازهای بیماران بویژه بیماران نیازمند دریافت بسته های خدمات رفاهی و حمایتی .2-شناخت موسسات رفاهی و داشتن دانش کاملی از نظام ارائه ی خدمات در جامعه و شناخت راههای کار کردن در ساختار این گونه موسسات به نفع بیماران .3-بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی درمانی ، خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و ... بیماران در ارتباط اجتماعی با بیماری . ( مددکار اجتماعی باید از این مساله شناخت کافی داشته باشد که متغیرهای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی تأثیری مهم بر بیماری و بهبودی بیمار دارند . در ثانی شناخت و آگاهی از این مطلب که چگونه بیماری و بستری شدن بر کارکردهای خانواده اثر منفی می گذارد ، دارای اهمیت بسیار است ).4-اتخاذ راه حلهای مناسب و متناسب با وضعیت و ویژگی های بیمار جهت رفع مشکل آنان با بهره گیری از امکانات و منابع مختلف .5-بررسی وضعیت مالی بیماران و اعلام نظر تخصصی وحل مشکل پرداخت هزینه های مالی بیماران    بی بضاعت از محل اعتبارات مصوب و سایر منابع موجود .6-راهنمایی و هدایت بیماران جهت استفاده از خدمات بیمه ای و تعمیم و گسترش بیمه همگانی .7-شناسایی و پیگیری مشکلات مراجعین در استفاده از خدمات درمانی و بیمارستانی و ارائه ی طرح کمکی و اقدامات مددکاری بمنظور حل این مشکلات .8-حل مشکل نگهداری و اقامت بیماران بی سرپرست یا مجهول الهویه .

2- مددکاری بعنوان عضو اصلی در محقق سازی اهداف سازمانی ( نماینده حقوق بیمارستان )

 1-ایجاد همگرایی بین وظایف بیماران و وظایف بیمارستان .2-یافتن زمینه مشترک و فصل مشترک بین خدمات بیمارستان و نیازهای احساس شده بیماران.3-مشارکت فعال بمنظور قادرسازی و ارتقاء توانمندیهای مالی بیمارستان از طریق بهره گیری از حداکثر ظرفیت منابع درآمدزا . (هر چه مؤسسه از نظر شرایط مالی توانمندتر باشد به همان میزان مددکاری می تواند ظرفیت کمی و کیفی کمک رسانی به مددجویان خود را افزایش دهد ) 4-تأثیر حرفه ای و تلاش در جهت بهبود رویه و خط مشی های موسسه و بالابردن کارایی و سودمندی خدمات بیمارستان .5-جلوگیری از اتلاف منابع درآمدی و سوءاستفاده از امکانات بیمارستان خارج از ضوابط قانونی .6-اقدام جهت جلوگیری از تبعیض و و حذف آن در واگذاری کارها و فعالیت ها و خط مشی های استخدامی بیمارستان .7-حفظ روحیه و اراده ایجاد تغییر مثبت در فرهنگ کاری سیستم و روابط متقابل بین کارکنان بیمارستان . 8-تلاش برای استفاده از شیوه های نوین انجام کار .9- تلاش در راستای افزایش میزان رضایت مندی مراجعین از سیستم ارائه ی خدمات بیمارستانی با توجه به اصل مهم مراجع محوری و مشتری سازی .

  

آدرس بیمارستان :

 

   تهران -خیابان مولوی -چهارراه مولوی -بیمارستان شهید ایت اله اشرفی اصفهانی

 تلفن :55625555-55621726

  نمابر:55631946

 پست الکترونیک: ashrafihos@sbmu.ac.ir

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.